Selasa, 21 April 2015

ADVERB VS ADJECTIVE

PENGERTIAN ADVERB

Adverb adalah kata keterangan yang berfungsi untuk memberikan penjelasan terhadap verb (Kata Kerja) atau tindakan kegiatan yang dilakukan oleh Subjek kalimat. Adverb selalu memberikan keterangan kata kerja dan kadang adjective(kata sifat).

FUNGSI ADVERB

1. Menerangkan kata kerja
2. Menerangkan kata sifat
3. Menerangkan kata depan
4. Menerangkan kata sambung
5. Menerangkan kata keterangan lain-nya

PENGERTIAN ADJECTIVE 

Adjective adalah  kata yang digunakan untuk menerangkan noun atau pronoun yang dapat berupa orang (person), tempat (place), binatang (animal), benda atau konsep abstrak.

FUNGSI ADJECTIVE

1. Adjective modifying a noun
Adjective modifying a noun (kata sifat yang menjelaskan kata benda). Baik itu attributive adjective ataupun predicative adjective, wajar saja jika kata-kata yang mensifati kata benda itu ya adjectives.
Contoh attributive adjective yang menerangkan noun: The small boy (kata the dan small keduanya adalah adjective yang menerangkan noun boy). 
Contoh predicative adjective yang menerangkan noun: The boy is small (kata small disini adalah adjective yang menerangkan noun boy). Bisa juga susunannya diganti menjadi the small boy. 
2. Adjective modifying a pronoun
Adjective modifying a pronoun (kata sifat yang menjelaskan kata ganti). Sama seperti diatas, dalam attributive adjective dan predicative adjective semua adjective jelas bisa menerangkan pronoun (kata ganti) karena pronoun notabene adalah pengganti noun.


Contoh attributive adjective yang menerangkan pronoun: Everybody else (kata else disini adalah adjective yang menerangkan indefinite pronoun everybody.
Contoh predicative adjective yang menerangkan pronoun: He is small (kata small disini adalah adjective yang menerangkan personal pronoun HE)
PERBEDAAN ADVERB DAN ADJECTIVE

The difference is what they modify: adjectives modify nouns and pronouns while adverbs modify verbs, adjectives, and other adverbs. Some words can act as either an adjective or an adverb, depending on what they are modifying.

Adjective: A word that describes, identifies or qualifies a noun or pronoun. An adjective usually comes before the noun or the pronoun which it modifies. But it can also follow a linking verb.

Adverb: An adverb is a bit more flexible because it describes or modifies a verb, adjective, or another adverb. Unlike an adjective, an adverb can be found in various places within the sentence. Adverbs are most likely to end in -LY (but not always). An adverb indicates manner, time, place, cause, or degree and answers questions such as "how," "when," "where," "how much". 

Sumber:

http://www.answers.com/Q/What_is_the_difference_between_Adjectives_and_adverbs#ixzz1vf2pUGXH






Tidak ada komentar:

Posting Komentar